Sorin Gae este iDeveloper

momentul cel mare a sosit. Castigatorul concursului iDeveloper este incununat oficial pe boio.ro. Coincidenta, sau nu, ideea lui Sorin a fost prima inscrisa in concurs.

El a propus dezvoltarea unei aplicatii care sa ofere informatii despre RATB si Metrou. Ceva gen Mersul trenurilor, cu orare, rute si alte informatii despre transportul in comun din Bucuresti. Nu ar fi rau sa existe asa ceva pentru marile orase din toata tara.

Codesignum, sposorul concursului iDeveloper a cautat din greu sa gaseasca o idee valida. Pina la urma s-au oprit la cea propusa de Sorin. Imi place sa cred ca o parte din ideile din concursul iDeveloper sunt deja in lucru sau au fost incluse sub diferite forme in aplicatii precum roUtil sau alte aplicatii care sunt in lucru. Si asta e spre binele nostru, al utilizatorilor.

Sorin a fost deja contactat de Codesignum si urmeaza sa se intilneasca sa discute procesul de dezvoltare al aplicatiei.El s-a mai ales si cu un Razer Pro Mouse Pad

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

16 Comments

  1. Felicitari.
    Dupa cum spuneam si pe Twitter o aplicatie de genul asta este sortita esecului.
    Orarele si trasele mijloacelor de transport se schimba dupa cum bate vantul. Devierile de trasee sunt la ordinea zilei, iar intarzierile CFR-ului sunt necuantificabile.

    Prin urmare daca scoti o aplicatie de genul asta si te trezesti ca orarul e schimbat sau ca nu mai circula autobuzul ala etc. esti pierdut si banii dati degeaba.

    Nici macar RATB nu cred ca stie toate devierile de trasee.
    In Austria de exemplu iti este afisat in statia de autobuz in cat timp vine urmatoarea masina. Crezi ca la noi se poate? hehehe ma faci sa rad.

    Eu va urez succes totusi!

  2. Ai fi uimit sa afli ca RATB are un sistem informatic chiar foarte bine pus la punct. Toate devierile si schimbarile de trasee sunt postate automat pe web, toate intervalurile de succedare ale mijloacelor de transport in comun sunt disponibile pentru fiecare statie. Deci poti stie in fiecare statie cam cat trebuie sa astepti pana vine cineva sa te ia pe sus. Deci cam da, razi un pic, caci se poate la noi :)
    La metrou situatie e similara.
    Ce e mai nasol e cu SNCFR: au obtinut o derogare de la Regulamentul European 1371/2007, asa ca 5 ani de zile inca pot intarzia cum/cat vor.

  3. Sunt putin dezamagit de alegere… deoarece ma asteptam sa fie aleasa o aplicatie utila pentru toata Romania nu numai pentru Bucuresti. Probabil daca o sa ajung prin bucuresti o sa o folosesc dar na…..

  4. felicitari gis!si mai ales multumim adrian ca ne-ai pus mintile la contributie si baietilor de la codesignium pentru efort.!!

  5. @Dan P: in Timisoara este implementat acelasi lucru. In statia de autobuz/ troleu exista afisaj cu timpul in care soseste urmatorul mijloc de transport pentru liniile deservite de statia respectiva. Oricum sunt de acord ca astfel de implementari sunt foarte putine la noi in tara si exactitatea informatiilor lasa de dorit mai ales in cazul CFR.

  6. @okidoki99:
    Problema nu era daca era implementat sistemul sau nu. Ci daca respecta programul. Ca la noi asta e buba. Ca nimeni nu respecta nimic! Iar schimbarile nu se oboseste nimeni sa le anunte!

  7. @Cristian Ivan:
    Daca ar fi sa fiu rautacios, dar nu sunt, ti-as sugera sa aplici pentru un job la ministerul lui Berceanu. :))
    Coboara in lumea reala si nu pe web. Ce te faci cand esti grabit si te duci in statie si afli dupa 20 min. de asteptare ca de fapt autobuzul ala nu mai vine pe acolo, ca e deviat.
    Sau sa stai in statie 20-30 min. si sa apara 2-3 masini una dupa alta.
    Eu pot sa iti dau un exemplu: linia 104 care circula pe la Unirea. Vine rar (sau des) aglomeratie ca la balamuc, timp de asteptare neregulat pentru ca depinde de trafic!

  8. @Dan P.: e drept ca folosesc doar masina si in cazuri extreme metroul :) Pe 104 il stiu bine, ca mi-a mancat sufletul in tinerete, dar asa iti pot da si eu exemple tramvaiul, unde se cam respecta timpii.

    Ideea oricum nu ar fi neaparat sa acceptam fidelitatea datelor cu orarul de circulatie, ci sa existe posibilitatea de calcul trasee.

    MetrO am luat si eu acum, e o aplicatie OK, dar atat. Nu e nici pe departe completa si ii lipsesc multe. Dar considerand ca e free…

  9. multumesc pt felicitari!
    dan nu cred ca aplicatia va fi sortita esecului atata timp cat o vor folosi cei interesati cum/cu ce ajung din punctul A in punctul B, pt mine este suficient. traficul din bucuresti este bine cunoscut ca fiind f greoi, dar asta este speram la mai bine. :D
    @Yoegyu: aplicatia propusa de mine se refera la bucuresti, pt ca acolo locuiesc, dar asta nu inseamna ca nu se poate adapta, cu ajutor din partea noastra, extinde la toata tara. cred ca singura problema ar putea fi marimea bazei de date pt toata romania.
    @George: adevarat exista app MetrO in AppStore functionala pt metro, nefunctionala pt traficul terestru, exista si aceasta optiune in aplicatie dar consider ca o singura aplicatie pt tot transportul in comun, in limba romana este foarte utila. :)

  10. Exista vreun app pt prog autobuzelor?:D sau cv de genu ala??

    Apropo, felicitari … Pacat ca in sibiu nu e metro …

  11. @Alex: este adevărat exista, multumesc lui StaS Bandol, o am si eu si chiar o folosesc. La momentul începerii concursului nu aveam idee de existenţa aplicatiei, iar după găsirea ei am considerat ca se poate mai bine, teoretic cel putin. in conceptul nostru viitoarea aplicatie trebuie sa asigure, unde este cazul, conectivitatea între mijloacele de transport, RATB si Metrou, pentru a ajunge la destinaţie. Aplicatia MetrO îţi oferă aceasta posibilitate, dar lipsesc foarte multe trasee; aplicatia lui StaS Bandol este mai mult o harta a traseelor neoferindu-ţi si legăturile necesare pentru a ajunge la destinaţie.

  12. Bravo!Mergi tot asa Sorine!Este un inceput interesant si ca orice inceput este bombardat cu critici.E bine sa ti cont de toate criticile,sunt bine venite cateodata si te ajuta sa te perfectionezi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*