Masina Hidramata

De doua zile conduc o masina hidramata (cutie de viteze automata) si pot sa spun ca m-am indragostit de ea si de stilul ala de condus.

Pina mai ieri eram convins ca o astfel de masina este buna numai pentru americanii prosti si lenesi care nu vor sa se complice cu schimbatul vitezelor. Don’t get me wrong, imi place foarte mult sa conduc si o masina cu schimbator de viteze, dar cind poti sa faci totul mai elegant si mai simplu, de ce sa te complici?

Sunt convins ca unii dintre voi au condus asa ceva, asa ca descrierea de mai jos este destinata fie neincrezatorilor, fie curiosilor.

Am ales un Ford Focus (cred ca e ultimul model aparut) si l-am incercat pe cele mai solicitate strazi din USA: cele din California, mai exact in si pe linga Los Angeles. Dupa mai bine de 170 mile conduse sunt convins ca asta e cel mai bun mod de a conduce:

– cind pleci de la stop, in rampa nu o ia masina inapoi

– cind o pui in “R” (rear) masina nu face altceva decit sa mearga inapoi.

Pe de alta parte pedela de frana e folosita la greu. Tocmai de aia e si mai mare, dar a inceput sa-mi placa. Folosesti un singur picior (cel drept) si stai mereu cu mainile pe volan (asta daca nu vrei sa tii dreapta pe arm rest). Dupa doua zile inca mai caut schimbatorul de viteze la fiecare curba, dar imi dau seama imediat ca nu e acolo. In mod normal, cind dau de o masina noua imi trebuie o perioada de acomodare. In cazul de fata perioada s-a redus la mai putin de 10 minute.

Pe de alta parte, soferii americani sunt foarte civilizati (sau am dat eu doar peste unii cu bun simt, prin California) si regulile de circulatie sunt simple si usor de prins fara nicio pregatire anterioara in Codul lor rutier. Dar despre asta am sa vorbesc separat, daca te intereseaza…

Ai condus masini hidramate? Ce parere ai de ele?

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

20 Comments

  1. ai perfecta dreptate..sunt foarte confortabile mai ales in orase cu trafic infernal precum Bucuresti. La un moment dat obosesti sa tot schimbi viteze (1-2)si sa calci ambreiajul….e mult mai comod fara

  2. am condus si eu o astfel de masina.sincer sunt foarte comod de condus mai ales in orasele aglomerate.

  3. Am condus si eu cand am vizitat niste prieteni in Toronto acum cativa ani.
    Amicul meu avea un Chrysler si eu am inchiriat o Honda Civic.

    Masinile hidramate sunt de vis. Usor de manevrat si foarte ergonomice. Mi-a luat putin sa ma acomodez, mai ales cu faptul ca trebuie sa tii apasata frana tot timpul cand esti in trafic si nu scoti masina din modul Drive. Risti sa il pupi pe cel din fata… :))

    In rest, nu ma mai dadeam jos asa de obosit dupa ce conduceam cateva ore.

    Au insa si un dezavantaj. La drumuri lungi nu te mai solicita atat de mult si mai ales daca mai ai si cruise control, riscul de adormire la volan e cam mare. Am simtit-o pe pielea mea :))

  4. Ma tenteaza de mai multa vreme sa conduc o astfel de masina, insa n-am incercat pana acum. Sunt convinsa ca e mult mai usor in trafic intens, avand in vedere ca ai mai putine de facut… Altfel, cred ca-ti trebuie o perioada de acomodare, in care sa nu mai cauti schimbatorul de viteze sau ambreiajul, la fiecare curba. Mai greu e cand treci inapoi la cutie manuala si incerci sa schimbi vitezele fara sa apesi ambreiajul (at least so I’ve heard) :))

  5. Eu eram foarte incantat de idee, insa, dupa ce am incercat nu mai sunt asa incantat. Mi se pare ca niciodata nu schimba viteza asa cum vreau eu, iar plecarile de pe loc se fac intr-un cu totul alt mod.

  6. Dupa 3 masini cu cutie manuala…ultima am luat-o si eu automata ca nu se faceau la audi manuale la motor de 3.0 dar nunimi pare rau. M-am obisnuit cu ea asa tare ca nu as mai lua manuala nici sa ma roage cineva.
    Mai ales ca 90% din timp conduc in oras…e bestial…
    Imi spusesera prietenii ca odata ce ai automata nummai vrei manuala dar nu i-am crezut.
    Si daca vrei mai sportiv pui in S schimbatorul si gata treaba.
    Mainile libere sa papi un sandwitch sau sa mangai iubita…ca sms nu e voie.;)

  7. Sincer, la fel am crezut si eu pana am condus una. Ca masinile cu hidramate sunt puturoase si consuma in draci. Dupa ce am fost la un test drive cu o skoda 2.0 tdi 140 cai cu dsg, m-am indragostit de ea. E o super cutie care schimba vitezele in sutimi de secunda. Iar la consum, daca mergi civilizat si legal, 4.7l/100km. Asa ca am cumparat una si o folosesc de 2ani si 50000 km. Masina se comporta ca-n prima zi. Daca ar fi si o schimb tot una cu dsg sau titronicul de la audi as lua.

    Message edited on my iphone 3gs

  8. pentru cutia automata iti trebuie si motor pe masura. dupa parerea mea minim 180 de cai. am condus de curand un golf 5 cu faimosul 1.6 benzina si ma plictiseam pana plecam de pe loc. de modul sport/manual nu mai zic. ca e teroare. e si mai nasol. deci trebuie motor

  9. Subcriu la tot ceea ce s-a postat anterior. Conduc un Discovery 3 avand cutie hidramata. Vara asta am condus pana in Corsica si retur, cam 5000 km. Modul automat mi-a schimbat perceptia despre drumurile lungi: Bucuresti – Zagreb, peste 1000 km in 11 ore fara sa simt oboseala, fresh de parca as fi coborit din avion. Totusi, pe serpentinele ametitoare, fie ca e vorba de cele din muntii corsicani sau de cele pe Transfagarasan am simtit nevoia cutiei automate. E simplu, daca vreau adrenalina, folosesc masina sotiei, cu schimbator, daca vreau confort in trafic aglomerat sau in “croaziere” cutia automata e optiunea perfecta.

  10. N-am reusit sa inteleg nicicum ce treaba are placerea condusului cu schimbatul de viteze, mai ales intr-un oras aglomerat (cum ar fi Bucurestiul). Singura ipoteza in care acestea doua se leaga este daca esti masochist.
    Un alt mit popular este ca masinile cu cutie automata consuma mai mult. Poate ca era valabil pana acu vreo 10-15 ani dar mai nou ati fi surprinsi (unii) sa constatati ca de fapt e fix invers.
    Un alt mit este ca sunt mai lenese. Fals din nou! Cutiile automate mai noi (ex: dsg de la VW-Audi) schimba mai repede vitezele decat poti sa o faci cu cutie manuala, iar “lenea” unei masini se leaga mai mult de motor si numarul de cai putere decat de faptul ca e automata sau manuala. (daca ai sub 100 cp/tona masina va fi puturoasa, indiferent ce cutie are (degeaba ai conditii sa transmiti optim spre roti ceva ce nu exista).
    Un alt factor important ar mai fi urmatorul: toate masinile mai noi au un limitator de turatie setat cam unde incepe zona rosie si in conditiile astea, nu poti sa turezi mai tare o masina cu cutie manuala (contrar unui alt mit foarte raspandit) pentru ca iti taie benzina cand ajungi la zona rosie.
    De 6 ani si 150.000 km conduc zilnic o masina cu cutie automata si nu o sa cumpar in viata mea o alta masina cu cutie manuala, decat din ratiuni banesti, poate, nicidecum din alte motive. A ma imagina conducand zilnic o masina cu cutie manuala mi se pare un cosmar.

  11. Eu nu mai spun nimic. Cei de deasupra au spus cam tot.
    E de vis, mai ales in US. Cred ca asta e motivul pentru care nimeni nu claxoneaza la verde la semafor, pentru ca toti pleaca cu pedala la fund. :) Si cu aceeasi viteza. Mai conduc si in Bucuresti un fel de automata si diferenta e cam asa. Un drum de o ora prin oras il fac lejer si relaxat cu cea automata si plin de draci cu aia manuala.

  12. Am condus si eu o hidramata si e destul de comod de condus. Singura problema pe care am avut-o cu ea a fost cand trebuia sa opresc de tot, si parca nu puteam apasa frana de tot din cauza faptului ca eu cautam cu stangu ambreiajul sa nu moara motorul. Asta a fost singura “adaptare” care a trebuit s-o fac pt cutia hidramata :-)

  13. Da e super tare cutia automata. Eu am si Sport mode si manual cu + / -, in cazul in care ma apuca nostalgia, dar nu e cazul :)

  14. mihai o cutie automata degeaba schimba mult mai repede daca lasa motoru decuplat exact fractiunea aia de secunda cand am eu nevoie. DSG-ul de la VW nu este foarte reusit. am condus multe de la ei. aceleasi motoare si manuale si automate iar din proprie experienta iti spun ca in cazul asta cutia manuala este cea mai buna alegere. Cu aia automata m-am plictisit pana la brasov cand se tara pe serpentine. oricum fiecare are punctul lui de vedere. ideal ar fi sa avem si una manuala si una automata :)

  15. To each his own.
    Eu sunt la prima masina automata si nu exista vanzator de masini pe lumea asta care sa ma convinga sa-mi mai cumpar una cu cutie manuala. Nici macar masina sport. No way!

  16. sunt perfect de acord cu masina cu cutie automata. mii se pare ideala. pacat ca nu au acelas gand si parintii , care nu au vrut in nici un fel sa imi cumpere masina cu cutie automata pentru ca ” cutia automata mananca mai multa benzina si e pentru cei care nu stiu sa conduca, ce nu esti in stare sa schimbi vitezele ?” si se pare ca toata lumea are in cap ” sa simta cand conduce masina” desi nu au condus o masina cutie automata in viata lor. mie imi pare a fi o chestie foarte utila, mai ales prin oras, unde chiar daca “mananca” cu 1l/100 km in plus, dar e muuuult mai lejer condusul.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*