Jenant: Revista Biz cerseste abonamente

Nu credeam sa vad asa ceva in 2010. O revista romaneasca incearca sa supravietuiasca cersind abonamente. Si Ca sa-si convinga cititorii vine cu o lista penibila.

Disclaimer: Biz sunt chiar OK si nu am nimic cu ei, dar tentativa asta e jalnica. Asa ca la final le ofer si o solutie. Dar sa luam putin la discutat o parte dintre motivele expuse de ei care incurajeaza ideea de abonament:

Ai incercat sa citesti un articol lung sau o analiza detaliata de 8-10 pagini pe computer? Ia o pauza de la ecranul obositor al computerului.  

Well, well, nu mai suntem in 1998 sa setam frecventa monitorului la peste 72 ca sa nu ne usture ochii. Ca sa nu mai zic ca o revista, articol citit pe iPad e o experienta superba. Si poti sa si eviti reclamele.

Abonarea este eco-friendly (:) ) Prin abonament se contribuie la reducerea deseurilor prin tiparirea unui numar controlat de exemplare si diminuarea retururilor.

WTF! orice print NU este eco-friendly. Orice print produce deseuri si omoara padurea.

Pe cand Internetul iti da libertate de search, o revista te surprinde cu informatii despre care nu credeai ca le doresti sau de care nu stiai ca ai nevoie.

Oh, really?

E portabila. E mai greu sa iei calculatorul in baie, la sala, la piscina, pe plaja sau in gradina…

Ba bine ca nu. Discutam despre Desktop, despre laptopul de 5 kg sau despre iPad? Portabilitatea e relativa.

E utila in moduri surprinzataore. Sa omori un tantar cu un laptop indoit e atat ciudat cat si periculos …

Sure. Asta e singurul motiv care merita mentionat. Bine ca nu ati pomenit si ca revista e buna daca nu ai hartie igienica…

Pentru ca reclama din revista nu are nicio sansa sa se transforme in virusi sau malware care iti cauta in secret identitatea..

Ati auzit de Mac OS X, Firefox sau AdBlock?

Ok Ideea e simpla. In 2010 printul e mort. Marile ziare/reviste de afara au realizat asta si au inceput sa se reinventeze. Articolele nu se mai citesc nici macar in browser. E mai simplu sa le trimiti in Instapaper si sa le vezi, elegant, dezbracate de reclame si alte inutilitati.

Vreti abonati? Eu voi deveni abonatul revistei. Dar pentru asta vreau sa cumpar o aplicatie de iPad si sa mi se livreze continutul online, pe device. Promit ca voi plati pentru orice e interesant. Exista si in Romania developeri pentru iPad si iPhone daca vreti sa sustineti afacerile romanesti.

Hai sa scapam de anul 1995 si de sustinerea ideii de Print si de Abonamente la Print!

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

6 Comments

  1. La primul motiv iti dau dreptate. La restul esti subiectiv. Ei spun ca prin abonamente se tipareste un "numar controlat" de reviste. Si au dreptate. Nu mai tiparesc 200 000 de reviste. Daca ar avea 80 000 de romani abonamente, ar tipari doar 80 000 si cateva in plus pentru reclama, ca sa nu mai riste sa ramana cu jumate nevandute. Deci IDEEA este eco-friendly. Al 3-lea motiv iar mi se pare ok. De ce mai urmareste lumea stirile daca exista internet? Cum afli ceva din moment ce nu stii despre acel ceva? (fara sa intri pe siteuri de stiri etc). Cred ca atunci cand iti cumperi o revista te astepti sa gasesti lucruri pe care nu te gandeai sa le citesti vreodata sau care credeai ca nu te intereseaza. Al 4-lea motiv iar e ok. Nu cred ca iti lasi laptopul pe caloriferul de la baie, iar sa-l iau pe plaja nici nu ma gandesc. La ultimul motiv, dupa cum am spus, esti subiectiv.

  2. @NMI: pe mine ma intereseaza informatia, nu forma in care vine ea. Sau, ca sa nuantez: ma intereseaza informatia in forma care imi este mie comod de ingurgitat. Si forma aia nu este a unei reviste tiparite.

    Tocmai am aruncat azi un teanc (sute de exemplare) de reviste si ziare. Dupa citiva ani, chiar si cele tiparite pe o hartie de calitate, aratau jalnic. Iar ca sa pastrez de acolo ce ma interesa as fi fost nevoit sa decupez articole sau sa scanez pagini. Numai la gandul ca trebuie sa scanez zeci de pagini pe care apoi trebuie sa le tai in photoshop si sa le pun pe foldere sau sa ma aleg cu o mapa de decupaje – am renuntat.

    Tiparul moare si nu e nici eco-friendly. Prefer sa stau la umbra unui copac si sa am in mana 10 mii de carti si 30 mii de reviste, decit sa stau in soare cu o revista.

  3. Articolul acesta ma face ma gandesc mai bine la ce imi spun parintii si mai ales bunicii: “In curand o sa devenim niste roboti” tehnologia asta o sa ajunga la nivelul la care nici sa nu ne mai obosim sa gandim, o s-o faca ea pentru noi.

  4. @ adrian, ai dreptate. Insa oamenii vor sa scoata profit pe ultima suta de metri. E adevarat ca pe internet gasesti MULT mai multe articole si informatii decat in orice revista.. sau decat in toate revistele tiparite. Insa e altceva cand rasfoiesti o revista (nu neaparat tiparita). Ideea de revista nu o sa moara. Ar putea fi gandit un magazin online unde sa intri in fiecare zi si sa cumperi un ziar sau o revista, insa in Romania cred ca shoppingul online este la inceput..sau la pamant. Abia acum cativa ani romanii au inceput sa foloseasca Cardurile de credit/debit, insa foarte putini au incredere in shoppingul online. Cred ca ar fi o afacere chiar buna un magazin online ptr ziare/reviste. O zi buna

  5. '' Bine ca nu ati pomenit si ca revista e buna daca nu ai hartie igienica…"

    NU AI CUM, E PE HARTIE LUCIOASA ….. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*