Cum sa negociezi pentru o oferta mai buna de telefonie mobila

Sunt tot mai surprins sa aflu ca oamenii din Romania nu stiu ca pot negocia prelungirea contractului cu operatorul de telefonie mobila. Eu fac asta de citiva ani si de fiecare data am avut succes.

Sunt cateva secrete: discuta cu ei la timp, politicos si cu incredere. Acestea sunt ingredientele unei oferte de succes pe care poti sa o primesti. Nici macar nu trebuie sa existe abonamentul in grila lor!

Si pentru a ma face inteles am sa descriu doua discutii avute cu cei de la Vodafone.

Cind sa renegociezi

Inainte de orice trebuie sa spun ca sunt abonat Vodafone inca de pe vremea Connex Go. Am trecut destul de repede de la cartela la abonament si am ramas in retea pentru cel putin 12-14 ani. Nu mai stiu exact cind am incheiat abonamentul, dar asta nu e relevant. Important este cind ai cerut sau facut ultima prelungire de abonament si pentru ce perioada.

In luna decembrie 2014 imi expira abonamentul. Am obiceiul ca atunci cind discut cu un angajat Vodafone sa-i cer numele si numarul de telefon precum si sa notez oferta facuta, data de expirare si data de renegociere.

Asta pentru ca, daca faci un abonament pe un an, ai dreptul sa-l renegociezi cu 3 luni inainte de expirare.

Am sunat la ei in luna septembrie si le-am spus ce vreau sa fac:

– am nevoie sa discut cu cineva de la departamentul de contracte pentru ca imi expira prelungirea de abonament in luna decembrie si vreau sa-l renegociez de acum (cu 3 luni inainte).

Domnisoara de la Vodafone imi raspunde sec: “nu se poate!”. Ba se poate, zic. Am discutat la data X cu angajatul Vodafone x-ulescu, am incheiat un contract pe un an si stiu ca am dreptul sa-l renegociez cu 3 luni inainte.

S-a fastacit si m-a rugat sa sune si ea pe nu-stiu-unde sa intrebe daca e asa. Evident, a revenit intr-un minut si mi-a inregistrat cererea de renegociere. Urma sa fiu sunat in termen de 5 zile de un angajat al respectivului departament.

Cum sa obtii ce vrei de la operatorul tau GSM

Au trecut cele 5 zile si apoi inca 4-5 dupa ele. M-am trezit intr-o dimineata cu un telefon de la un domn angajat al Vodafone cu o oferta.

Nota: aveam deja un abonament de 7,5 euro cu 200MB Internet mobil, 200 minute/sms nationale si 4000 minute/sms in retea. Plateam in plus o extraoptiune de Internet mobil asa ca ajungeam la aproximativ 9.5 euro cu tot cu tva.

Angajatul Vodafone imi propunea sa platesc 14 Euro si sa primesc mai multe minute, inclusiv internationale. Am refuzat simplu si politicos:

Haideti sa va spun eu ce am nevoie si pornim discutia de la asta: Vreau mai mult Internet mobil, vreau mai multe minute nationale, cele in retea pot sa fie mai putine de 4000 pentru ca oricum nu le folosesc si vreau sa platesc la fel sau mai putin decit acum”.

Ce am obtinut eu

Cei de la Vodafone vor sa-si pastreze clientii in retea. Nu a fost nevoie sa amenint ca plec din retea sau ca trec la cartela asa ca mi s-a facut o a doua oferta:

– minute + SMS nelimitate in Vodafone

– 1100 minute sau sms-uri nationale (din care 200 sunt internationale)

– 600 MB Internet mobil.

Totul ma costa 30 lei (pina in 7 euro), deci plateam mai putin si aveam mai mult decit inainte. Asa cum am cerut, oferta se activa de la 1 octombrie (nu din decembrie), era valabila timp de un an si de la 1 iulie 2015 se poate renegocia.

Eu am doua abonamente pe numele meu (al meu si al sotiei) si pentru ambele platesc lunar 53 lei. Cel de-al doilea are si el incluse minute nationale, internationale, in retea si Internet mobil.

Update iunie 2015 – La o noua renegociere am obtinut 2 abonamente la 47 lei. Unul dintre ele are minute + SMS nationale nelimitate + 800 MB de Internet Mobil. 500 dintre minute pot fi folosite international.

Siri, VoIP si Dictation pe 3G

La aproximativ 2 saptamani dupa noua oferta cineva mi-a atras atentia ca Vodafone isi cam bate joc de clienti. Cei care au Internet pe mobil nu pot sa foloseasca Siri, VoIP (FaceTime, Skype) si nici Dictation cind sunt pe 3G.

Vodafone facea referire la o clauza din termenii si conditiile lor care spune ca nu ai voie sa folosesti abuziv conexiunea 3G, iar VoIP este o folosire abuziva.

O astfel de clauza mi se pare absurda pentru ca daca eu am 600MB de Internet si vreau sa-i folosesc intr-un anumit fel reteaua nu are voie sa ma oblige sa nu intru pe un anumit site sau serviciu. Dar e reteaua lor si incerc sa-i inteleg.

Problema era ca nu puteai sa folosesti nici SIRI sau Dictation. Mi s-a spus ca e de la iPhone, ceea ce era alta aberatie. Am sunat la Apple si mi-au confirmat ca reteaua e de vina.

Solutia Vodafone: iti activezi optiunea 3G Premium si platesti 3-4 euro pentru ea. Zau asa?

Angajatii Vodafone

Am decis sa sun din nou la Vodafone si am dat de o duduie al carui nume, din pacate, nu l-am notat. As fi vrut sa-i fac o reclamatie sa fie data afara.

Discutia cu ea a fost una absurda si a durat citeva minute bune. Eu incercam sa-i spun ca am nevoie sa discut cu un supervisor pentru ca ea nu a fost in stare sa rezolve problema. Nu numai ca a refuzat sa-mi faca legatura la un supervisor, dar mi-a si inchis telefonul in nas.

Asa cum era normal am sunat din nou la Vodafone si de aceasta data am dat de un domn care a inteles exact care era problema. A durat ceva pina a verificat care este situatia cu 3G-ul si SIRI sau Dictation si apoi mi-a dat un raspuns surprinzator: “Va activam optiunea 3G Premium gratuit”.

Uite ca se poate sa dai si de angajati Vodafone care inteleg o problema si o rezolva fara batai de cap si indolenta.

Concluzie

Din pacate, chiar si in domeniul telefoniei mobile clauzele abuzive sau faptul ca omul de rand nu-si cunoaste drepturile ne face sa pierdem in fata operatorului GSM sau sa platim mai mult.

Daca tu sau cei apropiati aveti un abonament de cel putin un an sunati acum la departamentul Realatii cu Clientii si cereti-le o oferta mai buna. Important este sa stii ce vrei si sa nu uiti sa faci asta dupa fiecare 9 luni. Vei ajunge fie sa platesti mai putin si sa ai totul inclus in abonament, fie sa nu mai platesti in plus la factura in fiecare luna.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

20 Comments

  1. Am procedat oarecum similar in urma cu o luna, dar fara sorti de izbanda la Vdf. Aveam 3 abonamente la ei si doream o renegociere. Dupa o convorbire la relatii clienti mi s-a spus ca voi fi contactat de cineva de la Retentie in termen de 5 zile.
    Dupa o saptamana nu m-a sunat nimeni (si nici pana in ziua de azi nu s-a sinchisit nimeni sa ma sune) drept pentru care am mers la Orange si le-am spus, la propriu, ‘sunt abonat Vdf, vreau sa trec la voi, faceti-mi o oferta sa n-o pot refuza’. Si mi-au facut: apeluri si sms nationale nelimitate, apeluri internationale pe fix nelimitate, 200 minute internationale pe mobil si (bomboana de pe tort) 2GB trafic de date… totul la 10 Euro. Am semnat pentru portare pe loc! Me happy.

  2. @Andrei: eu am in familie si cunostinte persoane care sunt in Vodafone si Cosmote dar asta nu inseamna ca sunt legat de o anumita retea. Pasii urmatori pentru mine ar fi fost sa trec la cartela si apoi sa trec in alta retea.

  3. Eu am avut o experienta interesanta acum vreun an cu Vodafone. Aveam un abonament de pe vremea Connex cent 500 (peste 10 ani). Cand a aparut iPhone 5, am renegociat contractul inainte de expirare si am cerut o oferta care sa includa iPhone-ul respectiv.

    Dupa cateva zile am primit un telefon de la ei, in care mi se facea o oferta mai proasta decat cea publica pentru clienti noi. Le-am specificat acest lucru si am primit raspuns dupa cateva zile ca nu imi pot face o oferta macar la fel ca cea publica (pentru clienti noi).

    Asa ca i-am rugat politicos sa imi rezilieze contractul si am plecat la Cosmote (actual Telekom). Din pacate, semnalul este foarte slab inclusiv in Bucuresti. Deci… Orange, here I come!, imediat ce imi expira actualul contract

  4. situatie similara si la mine: abonament vechi de cel putin 5 ani si depasit apoi le am spus ca as trece la cartela ca ies mai convenabil… a venit si raspunsul aproape instant: dar avem o oferta avantajoasa pt dvs. adica aceleasi costuri de cartela dar abonament…

  5. Depinde foarte mult cu cine vorbesti si cat este dispus sa te ajute.Mie personal mi s-a facut modificare de abonament si cu 5 luni inainte dupa mai multe refuzuri primite pana cand am dat de cineva care a binevoit sa ma ajute.Cu Vodafone si eu patit ca dupa 7 ani cu trei abonamente active sa nu imi ofere nimic la renegociere si asa am facut portare la Orange.

  6. @Cosmin: La mine traseul e clar: negociez. Daca nu se poate, trec la cartela (ultimii ani mi-au aratat ca ofertele de la cartela au fost mai bune decit cele de la abonament). In ultima instanta trec in alta retea. Din fericire pentru mine negocierile mi-au fost favorabile in ultimii ani.

    Ideea acestui articol detaliat este sa-i ajute pe cei care nici macar nu stiu ca pot sa faca asta, cind sa o faca si la ce mod sa puna problema.

  7. Adrian, n-au voie sa-ti inchida fara motiv, e motiv de concediere, cred ca poti sa suni sa intrebi cu cine ai vorbit, mai ales ca la “revenire”, intr-un anumit timp, le taie din bonusul lunar.

  8. @Mihai: duduia a vorbit peste mine in ultimele minute. Eu ii spuneam ca am nevoie sa discut cu un supervisor si ea imi zicea: “nu se poate. daca nu mai aveti nevoie de altceva…” si mi-a trantit telefonul in nas.

    Daca memoria si contul meu de vodafone.ro nu ma inseala, apelul respectiv a avut loc pe 16 octombrie la ora 14.52. Crezi ca daca sun la ei vor lua masuri impotriva individei? Nu sunt genul razbunator. Nu ma simt mai bine daca o vad ca ramane fara loc de munca, dar vreau sa fie educata si sa o faca sa inteleaga ca un astfel de comportament este unul daunator pentru imaginea companiei.

    Oricum, daca citeste cineva de la Vodafone acest comentariu, apreciez un raspuns.

  9. @Adrian: de obicei inregistreaza convorbirile, deci daca le faci o sesizare pe mail, poate reactioneaza. Iti sugerez sa comunici cu ei *in scris* mai ales cand vrei raspunsuri punctuale. Nu e vorba de razbunare, ci de bun simt… Poate mi s-a intamplat numai mie cu Orange, dar angajatii cu vechime mai mare au mai mult tupeu si atitudine mai agresiva…

  10. @Mihai: prefer sa cred ca duduia a avut o zi proasta si ca a invatat ceva din asta. Sper totusi ca un om cu putere de decizie de la Vodafone o sa vada randurile astea si o sa ii atraga atentia. In felul asta nu va avea de suferit si un alt client. Cred in in ideea de good karma ;)

  11. Uite ce patii acu ceva ani.
    Luat de la orange ifone si abonament de grup cu net … plus internet mobil . ei bine cica nelimitat dar asa cum s-a dovedit nu era nelimitat devenea limitat dupa ceva cantitate la viteza si cu cost suplimentar …. ptr un euro la abonament , de care nu am stiut , am avut depasiri de 3000 lei pe telefon (2 bucati) pe luna , Acu am cartela de vreo 3 ani. daia cu 6 eur pe luna. ma uit la abonamente si nu mi se par avantajoase.

  12. Acum 5 ani mi-am luat in iPhone pe abonament de 19 euro. Dima expirarea perioadei contractuale am rămas din inertie pana anul asta când m-am decis sa trec pe cartela.
    Am sunat sa reziliez spunand ca intentionez sa pastries numarul Si sa Trevor la Cartla. Am cost Sunday in 5 zile, dad oferta a cost cu Putin Mai buna decay la cartela, am refusal politicos, iar peste 2 zile m-a sunat si mi-a spus ca nu îmi poate oferi altceva.
    Așteptăm sa expireultima luna, când surpriza cu 2 zile înainte de expirarea sunt sunat din nou si îmi oferă nelimitat național, 200 minute internațional pe fix si 2 G internet. Am solicitat sa nu se prelungeasca termenul contractuale si am negogiat un contract pe 6 luni. Se pare ca randarea a dat roade.

  13. Multumesc pentru pont. Aveam abonament de 30 euro, 3 luni ramasese de contract si ti-am urmat sfatul.
    Rezultatul: Clientul beneficiază de următoarea nouă ofertă personalizată, care înlocuieşte oferta anterioară:Abonament Nelimitat 10 (10 euro/luna, TVA inclus) : care contine lunar minute si mesaje nelimitate in reteaua Orange,minute si SMS nationale nelimitate, convorbiri internationale nelimitate catre retele fixe din Uniunea Europeana si retelefixe si mobile din SUA si Canada, 200 de minute de minute internationale* (catre retelele mobile din UniuneaEuropeana), 2 GB pentru internet national si acces nelimitat pe portalul Orange (la viteze 4G/3G+ de pana la 30/21,6Mbps download si pana la 15/5,76 Mbps upload).
    Dator de cinste :D

  14. In ianuarie am renegociat contractul cu Vf si am obținut următoarele. Scriu aici poate mai interesează pe cineva.

    Red 15, nelimitat min/sms naționale, 300 min int fix, 250 min int mobil.
    3 Gb net, trafic național cu o viteza de pana la 150 si VoIP
    Vodafone Cloud 15 Gb
    Aplicațiile Zonga si Seenow…gratuite pe toată perioada de 24 luni, traficul in aplicații este necontorizat.
    iPhone 6 plus 64 Gb – 693 euro

    Succes!

  15. @Adi: nu stiu daca tu sau altii folosesc cu adevarat “avantajele Vodafone”. Eu nu as avea nevoie de minute internationale, de exemplu, nici de Vodafone Cloud, Zonga sau Seenow.

    Cei 3GB de Net lunar sunt buni, dar nu cred ca as folosi traficul alocat decit vara (2-3 luni). In restul anului mi-ar ajunge 1.5GB.

    Nu vreau sa te descurajez, dar sa platesc 15 euro pe luna pentru minute si sms-uri nelimitate de 3GB de net mi se pare putin cam mult. In conditiile in care eu platesc 5 euro si am nelimitat in retea si 1100 in alte retele si nu folosesc nici 700 din acele minute/sms-uri nationale.

  16. Multumesc pentru articolul despre negociere! Deja am scris pe chat-ul de pe Myvodafone, unui consultant, care a raspuns ca a inaintat cererea mea si in maxim 5 zile lucratoare voi fi contactat de cineva de la departamentul de loializare. Am cerut nelimitat in orice retea si 1,5 GB internet/lunar la 8 euro cat platesc in prezent. Urmeaza sa vad cat mi se va oferi din ce am cerut.
    In momentul de fata am 1200 minute in retea la Vodafone, 120 minute nationale, 120 internet/ lunar la 8 euro, iar ciintractul pe 2 ani inceteaza in iunie. Am fost sunat saptamana trecuta, iar la acelasi pret mi s-au oferit 500 MB internet, 500 minute sau sms nationale si nelimitat minute, sms in retea pentru inca 2 ani si nu am fost de acord cu oferta. Le-am cerut 2 zile de gandire, iar cand m-a sunat din nou acleasi consultant mi-a facut aceeasi oferta.
    Voi vedea ce iese cand ma va suna urmatorul. Multumesc!

  17. La cartela Vodafone, cu 12 euro la 2 luni, exista o extraoptiune secreta, care nu este promovata, care ofera:
    Nelimitat min/sms nationale
    200 intl fix si mobil
    1.5GB/luna intenet la viteze 4G.

    Activare: Tasteaza *100# ramura Contul meu, Optiuni active, Dezactivare oferta, inchide traficul de date, reincarca cu minim 12 euro si trimite:
    SMS gratuit la 4970 cu textul Nelimitat12.

  18. Cand am vrut sa fac prelungire la ab.de 12 euro vroiam acelasi abonament dar un telefon mai “smecher” fata de jaful care il aveam, ia trebuit aluia o sapt. sa ma convinga, seara de seara, toate jafurile care le avea a dat sa mi le bage pe gat, i-am spus, ba nene tu incerci sa imi dai niste ciurucuri mai proaste decat asta care il am, asa ca ultimatum ori esti serios ori va ia dracu si ma mut, nu vroiam iphone sau nush ce minunatie vroiam un tel serios la 3-4 mil, asa ca mia dat lg9 2, la care reducerea acum 2 ani si ceva era vreo 7 mil dupa calculele mele asa ca …ok, astai tot ce vroiam :p

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*