Cum isi rasplateste Vodafone Romania abonatii

Mi se pare din ce in ce mai gresit modul in care Vodafone Romania intelege sa-si rasplateasca abonatii.

Mai intai a fost vechea poveste a minutelor gratuite pentru vechimea in retea. Primeai 10 minute dupa primul an, 20 dupa primul si 30 dupa al 3-lea. Atit. Asta inseamna ca eu, care am 12 ani in retea, sunt pe acelasi nivel cu cineva care are 3 ani de abonament?

Apoi acele minute nu se reporteaza mai mult de 2 luni si nu pot fi folosite de catre altcineva. In situatia mea: sunt plecat cel putin 6-9 luni pe an din Romania, iar cind ma intorc as vrea sa profit de acele minute gratuite. Vodafone nu imi da din urma decit 60 minute. Atunci de ce mai platesc abonament in toata perioada asta?

Astazi am aflat inca o chestie: Vodafone Romania nu mai schimba gratuit SIM cardul. Dupa cum stii, inainte aveai dreptul la 2 schimbari de SIM gratuit pe an, daca aveai o anumita vechime in retea. Eu nu am schimbat niciun SIM card in 10 ani, iar astazi am aflat ca Vodafone ma taxeaza ca sa imi schimbe cartela.

Problemele nu se opresc aici. Un cititor boio.ro imi spune pe twitter ca Vodafone taxeaza si apelurile suplimentare la Serviciul de Relatii cu Clientii. Cu alte cuvinte, daca ei nu sunt in stare sa iti rezolve problema dupa primele apeluri, esti taxat pentru ca ii “deranjezi din nou” ca sa-si faca treaba.

Nici nu vreau sa pomenesc faptul ca de ceva vreme valabilitatea cartelei pre-paid a scazut la o luna.

UIte cum face T-mobile USA afaceri cu cei care au cartele Pre-Paid: in urma cu 3 ani am incarcat (o singura data) de 100 dolari. Banii s-au dus de mult, dar de atunci sunt client GOLD. Asta inseamna ca pot sa reincarc chiar si 5 dolari si pot sa dau si sa primesc telefoane cit ma tine creditul, iar valabilitatea cartelei este de 1 AN. Asta inseamna fidelizare! La Vodafone platesti 5 Euro pentru 1 luna de valabilitate.

Sunt convins ca si alte retele din Romania au bubele lor, asa ca nu va fie frica sa le lasati in comentarii.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

20 Comments

  1. Si eu am vreo patru-cinci ani in retea si beneficii din parti. Nu renunt la abonament din doua motive:
    – as plati cam aceeasi suma lunar
    – chiar daca as avea mai multe minute, tot nu le voi folosi (acum am vre 500 min in retea si folosesc max 2-300)

    Daaar… Treaba asta ridica un oarecare grad de frustrare pentru orice abonat vechi…

  2. kinderu’ meu are pe o amarata de cartela mai multe beneficii la sarbatori decat am eu ca abonat din 1997 :| . Multumesc vodafone

  3. La orange cartelele de 5 euro au valabilitate o luna de cel putin vreo 10 ani, daca nu cumva de cand s-au infintat si de asemenea daca vrei sa vorbesti cu un operator esti taxat la minut de la inceput.

  4. Ai incercat sa dai un mesaj atunci cand nu mai ai credit suficient? Primesti o serie de 3 mesaje consecutive care iti spun sa reincarci (eu il numesc spam) – mesajul este exact acelasi, trimis de 3 ori.

    Alta gogoasa la cartela: eram in Ungaria, cu cartela de Vodafone Romania. Am incarcat cu 5 euro online. 10 minute mai tarziu, am primit 25 (am scris bine) de mesaje in care ma anuntau de vreo zece oferte, mi ziceau ca cele 3 optiuni ale mele s-au activat, si aproximativ 10 mesaje identice in care imi spun sa incarc mai mult daca vreau si internet pe mobil. Ce-i asta?? Directorilor de la Vodafone, sincer, ce-i in nereguia cu voi?
    Recunosc, in halul ala de multe mesaje am primit doar atunci. Dar de fiecare data cand reincarc primesc cel putin 5 sms-uri de la Vodafone … de ce nu rezuma informatia intr-unul singur?

    PS: nici nu intru in detalii in ceea ce priveste cele 2-3 mesaje pe luna de la diverse francize Vodafone de prin Constanta unde am mai incarcat cartela – imi baga numarul in baza de date (fara sa le dau acordul, bineinteles) si apoi imi trimit SMS-uri in care ma roaga sa ma duc exact la reprezentanta lor Vodafone pentru nu stiu ce oferte…

    Sunt extrem de tentat sa portez numarul. Ah, da – imbecilitatea cu expirarea cartelei dupa o luna cred ca a pus capac! Am cartela asta de aproxomativ 10 ani, iar ei o trec “in rezerva” dupa o luna. Multumesc Vodafone, multumesc pentru faptul ca ai grija de clientii vechi si fideli!

  5. Sorin, la Vodafone expira dupa o luna cartela chiar daca incarci cu o suma mai mare. Ultima oara cand am fost in tara, am incarcat cu 15 euro. Dupa o luna, pa-pa si la revedere.

  6. La vodafone exista si valabilitate de 2 luni la credit daca incarci de 7 euro(asa am acasa in alarma)

  7. recunosc, am incarcat cu 15 euro dar in 3 transe a cate 5 euro. probabil de-asta am avut valabilitate doar o luna.

  8. Sunt abonat vodafone de vreo 10 ani…de pe vremea cand se numeau connex. Acum cateva zile am luat legatura cu cei de la vodafone pentru a-mi da o oferta pentru iphone. M-au sunat inapoi pentru a-mi comunica oferta speciala pentru mine:aceeasi oferta de pe site-ul lor…fara sa faca diferente intre clienti vechi sau noi, vechime, val abonament, etc. Lunar le platesc in jur de 50-60 e si degeaba. Mai mult decat atat, in momentul in care le-am comunicat faptul ca nu ma avantajeaza oferta, mai ales ca la restul operatorilor existau oferte mai bune pentru clientii noi, mi-au urat drum bun si cale batuta. Eu ma consider un client destul de bun avand in vedere ca le dau cel putin 150e pe luna (3 abonamente+2 abonamente de internet mobil) dar se pare ca ei nu. Halal fidelizare a clientilor. Eu personal imi voi porta toate cele 3 numerele in alta retea si voi desfiinta abonamentele de internet mobil.

  9. @Andrei: iti recomand sa suni la Vodafone si sa ceri sa vorbesti cu un supervisor de la Suport si sa reclami angajatul care ti-a urat Drum Bun. Asta e bataie de joc!

  10. In mai toate retelele sunt bube “gemene”… n-ai cu cine sa discuti. te mananca astia pe paine ca benzinarii de la Petrom. depinzi de ei ca de aer.

  11. Vodafone mi-au taxat traficul suplimentar de date cu tarif de ZECE ori mai mare, mi-au blocat cartela ca cica am ajuns la suma de 260 de euro, cand defapt erau 26 de euro…

  12. …recunosc:sunt client PLATINUM la VODAFONE din prima zi de cand s-a infiintat fostul CONNEX…pe vremea aceia nici nu aveai cu cine sa vorbesti pe mobil…dar fiindca eram deja pasionat de telecomunictii trecut si prin toate tipurile de pagere existente la acea vreme am avut cateva oferte bune,dar asta pe vremea CONNEX…Am avut si eu o cerere pentru o oferta personlizata de IPhone…dar m-au sunat dupa 2luni de zile!Deja era prea tarziu…luasem IPhone-ul…singurul avantaj pe care l-am obtinut odata cu abonamentul de 40euro sunt inca 5h de Video Call incluse in abonament…am 4 abonamente de voce si unul de internet mobil cu trafic inclus de 8G…trebue sa negociezi cu ei la sange!

  13. Eu ajunsesem sa-i amenint la orice noua aniversare ca daca nu-mi dau ceva minute gratuite plec la cealalta retea. Cativa ani a mers…dupa, am folosit doar telefon dat de companie :d

  14. Nu stiam de noua regula legata de schimbarea SIM-ului. Eu am fost in urma cu vreo 5 luni la reprezentanta (nu la dealer) si am solicitat schimbarea de SIM. M-a intrebat de ce doresc asta si i-am zis ca nu imi place ca e verde (exista CONNEX cand m-am abonat). Nu m-a costat nimic schimbarea de SIM. Vodafone mai are probleme legate si de profesionalismul personalului de la serviciu de relatii cu clientii. Au mutat call-centerul in Ploiesti, le dau niste salarii foarte mici si probabil si deaia nu exista interes. Consultantii nu prea stiu procedurile, nu stiu sa spuna acelasi lucru in cazul in care s-a vorbit ulterior cu un alt agent (asta e foarte grav). E grav ca au inceput si cei de la Cosmote sa preia de la ceilalti furnizori. Inaintea primeai valabilitate de un an la orice reincarcare la cartela prepaid. Acum stau altfel lucrurile. Serviciul de relatii cu clientii nu mai e disponibil dupa ora 23:00 sau 24:00. Si din cate stiu au introdus si niste tarife pentru apeluri.

  15. Ma minunez cand citesc pe aici ce patiti…eu am 5 abonamente la Orange si nu am absolut nici o problema.Chiar la cateva iesiri din tara am solicitat sa-mi amane plata…si au amanat-o 2 luni fara sa-mi opreasca abonamentele.Schimbari de SIm am facut in ultimi ani doar 2 si acelea fara vre-o taxa.Cat despre SMS Spam primeam si eu dar am sunat la Relatii ,,Fraieri” si am solicitat sa nu-mi mai trimita asa ceva si de atunci nu am mai primit nimic.Din cand in cand ma mai suna pt diverse oferte sau fidelizari si atatica tot.

    .PS NU LE FAC RECLAMA :)) Dar pana acum tinad cont ca am avut si cosmote sunt mai ok,Asta nu inseamna ca nu au si ei bubele lor(nu a stiut nimeni sa ma ajute sa instalez pe un mac internetul mobil care-mi tot dedea erori)

  16. Salut! Vreau sa va zic cate ceva ca si persoana care a lucrat intr-un call center. Sunt foarte multe persoane care suna si de 2-3 ori pe zi si nu pentru ca operatorul cu care vorbesc este incompetent ci pentru ca in 90% din cazuri isi cumpara un telefon sau vor un serviciu ce ii depaseste gradu de “inteligenta”.
    Nu o zic cu rautate suntem multi si fiecare stie mai mult sau mai putin fata de persoana de langa el. Am sa va dau un exemplu: Un domn a sunat de 3 ori pentru ca isi blocase pinul. I s-a dat de 3 ori codul puk, dar aparent pentru aceea persoana era foarte greu sa citeasca acel mesaj care apare dupa ce introduci puk-ul si anume : Va rugam introduce-ti un nou pin. Domnul in cauza introducea mereu pinul care credea ca il pusese el si care in cauza il dusese in situatia de a-si bloca cartela. Cu toti cei 3 operatori cu care a vorbit printre care si eu, i-am spus acelasi lucru dupa ce introduceti codul puk puneti un cod pin nou\aveti instructiunile pe ecran.
    Alt exemplu al apelurilor inutile din call center sunt acele apeluri ce contin intrebari de genul ce telefoane aveti la oferta, culmea fiind faptul ca la intrebarea operatorului: Aveti o conexiune de internet acasa sau unde va aflati in acest moment ? peste 90% din clienti raspundeau cu da, dupa care incepeam sa explic ca exista o pagina de de internet “magica” in care gaseste toate informatiile actualizate si ofertele curente. Majoritatea erau surprinsi de faptul ca pe site erau mai multe detalii decat puteam eu sa le ofer si imi multumeau pentru alternative oferita, dar din pacate cam 40% la suta din ei tind si acum sa revina (poate ca din incapabilitatea sa scrie http://www.voda,orange,cosmo.ro, sau sa citeasca) din prea multa lene.
    Pot sa va spun in continuare despre miile de apeluri de frauda lunare, care arata din nou cat de destepti suntem (de parca iti da cineva masini si mii de euro degeaba). Cel mai trist este si va jur cu mana pe inima, ca exista si oameni care suna la Servicul Clienti doar pentru a face conversatie cu cineva sau a filtra cu fetele de acolo si desigur cei care suna sa injure fara motiv anume.
    Voi trage linie aici. As putea scrie zeci de pagini despre problemele de acolo. Din punctul meu de vedere aplicare unei taxe dupa al 3-lea sau al 4-lea apel este un lucru bun pentru ca asa se face sortarea exacta si prioritizarea necesara. Poate asa o sa stea in banca lui Domnul Popescu si nu o sa mai sune de 30 de ori pe luna sa ceara oferta de azi la telefoane(nu exagerez este caz real).
    Aceasta taxare o consider un lucru benefic pentru sanatatea mentala a angajatilor din call center si un lucru prost pentru cei care chiar au o problema si trebuie sa sune de peste 3 ori.

  17. In urma cu cateva luni am facut o prelungire de abonament la VDF, nefiind titular de abonament am putut doar negocia noua oferta iar referitor la costul abonamentului am cerut sa-mi precizeze de 3 ori chiar daca suma pe care urma sa o platesc este sau nu cu TVA, raspunsul domnisoare a fost ca DA include si TVA-ul. Bun …. urmatorul pas era sa o sune pe maicamea pentru a-si da acceptul pentru noua oferta si implicit prelungirea abonamentului, in urma convorbirii desteapta de la VDF nu a precizat daca este sau nu cu TVA suma, luna urmatoare ma trezesc cu o suma de plata mai mare decat cea specificata … SURPRIZE SURPRIZE venise si TVA cu noua oferta :)))) 6 LUNI , repet 6 LUNI, a trebuit sa-i sun ca sa rectifice suma de plata pentru abonament, intr-un tarziu mi-au resituit TVA-ul pentru cele 6 luni , iar acum in fiecare luna am discount care compenseaza valoare TVA-ului. In asemena conditii de profesionalism din vara dupa expirarea contractului imbratisez portarea in alta retea cu mare drag ! :) Cu stima, Mihai M

  18. Fiind client Vodafone din 1997 cind se platea taxa de conectare si era semnal in Bucuresti si Constanta din cind in cind, eu procedez in felul urmator. Cind am nevoie de ceva de la ei sun la Call Center probabil raspund cei din Ploiesti si cer sa ma contacteze in 7 zile un supervizor de la ` Loyalty Consumer` unde ai cu cine discuta. Cei din Call Center au atributii restrinse si nu prea va pot oferi cine stie ce oferte.

    Acum pe 2 abonamente de 10 ron lunar cu TVA inclus am gratuite 280 minute in retea si 25 nationale iar pe un alt abonament am pentru 30 ron lunar cu TVA inclus am gratuite 825 minute in retea si 105 nationale.

    Au si ei probleme dar trebuie sa sti cum sa pui problema si cu cine sa vorbesti.

  19. …chiar apreciez oamenii care isi pot pastra calmul in lucrul cu publicul!Eu in astfel de situatii imi luam lumea-n cap…Totusi sunt si multi operatori din Call Center care sunt total pe dinafara in foarte multe situatii…si…am observat ca nu comunica intre ei asa cum ar trebui…

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*