Banca Transilvania si nesimtirea comisioanelor

Eram convins ca Banca Transilvania nu isi trage in piept clientii. Am la ei un amarit de card pe care imi intra niste bani de la o firma romaneasca si pe care il folosesc in Romania. Cardul expira in februarie – martie 2010 – inainte sa ajung eu acasa.

Stiam de problema asta asa ca, inainte sa plec din tara, am fost la filiala lor din Constanta. Duduia de la ghiseu a inteles situatia si a acceptat sa imi lase parintii sa ridice noul card. Asta pt ca politica lor spune ca un card neridicat este trimis inapoi la filiala centrala si distrus. Iar eu aveam nevoie de acces la contul in cauza pentru luna aia in care stau in Romania.

Stabilisem cu duduia sa le trimit un email de pe adresa de mail oficiala (care e legata de contul in cauza) sau un fax semnat si totul se rezolva imediat.

Intre timp Duduia de la ghiseu nu mai lucreaza acolo si ametitele care i-au luat locul nu vor sa auda de email sau fax. Asta pentru ca noul card nu se trimite la adresa de acasa ci se ridica numai de la ghiseu de la ei.

Din punctul lor de vedere, toata povestea asta inseamna ca eu nu mi-am ridicat cardul, asa ca trebuie sa fac o cerere noua de re-emitere, sa platesc pentru ea 9,5 lei (nu suma, ci ideea ma deranjeaza) si mai ales sa astept nu stiu cite saptamani sa primesc plasticul. Pentru motive asemanatoare am renuntat la BRD si BCR.


E nevoie sa mai spun care e sistemul in USA? Mi-am primit cardul nou in citeva zile, gratuit, prin posta in cazul Bank of America.

Observ ca Banca Transilvania are si Birou de Relatii Publice si Directie de Marketing si comunicare. Sunt tare curios ce ar avea de spus sefele celor doua departamente, Laura Petrehus si Anca Rarau.

update: Banca Transilvania raspunde oficial si imi si ofera o rezolvare pozitiva a situatiei. Cine ar fi crezut?

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

16 Comments

  1. Te miri?
    Eu am patit-o cu bancile si mai rau.
    Dupa ani de stat in US of A, vin acasa de tot.
    In sens invers decat tine, o firma americana imi trimite banii in Romania, prin Western Union.
    Merg la sucursala principala (branch-urile nu dadea bani pe-atunci) stau la un rand apreciabil si duduia de-acolo imi cere numele, i-l dau si spune ca pe numele acesta nu am primit nimic si spune “Urmatorul!”.
    Am crezut ca fac un atac de inima.
    Zic: “Stati d-soara, ca nu ati terminat cu mine, cum vreti sa ma plasati asa?!” , “Pai ce sa va fac dom-le?!” zice ea.
    Si eu o rog sa verifice dupa parola pe care eu o am, dupa ce sun in USA si mi se confirma a doua oara ca banii sunt aici.
    Banii zice ea au sosit dar e o problema ca numele de pe cartea mea de identitate nu pusca cu cel pe care s-a trimis suma.
    Stii de ce?
    Pentru ca desteapta nu a acceptat ca pe C.I. scria XYZ si pe id-ul de USA scria YXZ.
    Iti dai seama?
    A trebuit sa chem un supervisor care a belit si el ochii si in loc sa isi ceara scuze ca nu cunoaste rezolvarea unor astfel de situatii si sa ma puna in fund pe un fotoliu din lobby si sa umble ca roadrunner-ul prin banca aia cat un zgarie nori si sa vina inapoi zambind cu scuzele de rigoare si banii mei in mana, ma poarta dupa el la un sef mai mare decat el sa se spele pe maini ca Irod.
    Stau in birou la ala, in timp ce el vb la telefon facand apologia acoperirii casei cu tabla Lindab sau cu ceramica Bramac.
    Iritat il intrerup, nu sunt totusi un copil care a facut probleme la scoala si sunt dus la principal’s office, il intreb daca il deranjez cu prezenta mea, si mai suparat decat mine ma intreaba care e problema, el ii spune supervisorului cu care eram, “Da-ti-i mai banii si nu ma mai deranjati cu d’astea!”.
    Totul a durat peste 1 ora sa imi recuperez banii mei!
    Daca te-ai muta inapoi aici, ai avea un soc social de fiecare data ai avea contact cu birocratia (care este).
    Eu de 5 ani am revenit si in zilele de platit dari sunt varza.

  2. Pe mina m-au bagat in Biroul de credite ca rauplatnic din cauza lor,chiar si cu argumente nu au vrut sub nici o forma sa ma scoata din baza lor de date,deci este o banca pe care decat reclamele o fac interesanta si doar atat….feriti-va de BT fratilor.

  3. :)) nu va mai mirati. E tipic romanesc si asta nu se va schimba, poate niciodata.
    In cazul lui adi boio, banca incearca sa se spele pe maini in cazul unei fraude, cumva daca cardul nu ajunge la tine si tu depui o plangere sa nu fie vina lor… din cate stiu eu in Romania in cazul unei situatii de phishing banca nu iti restuie banii.
    In cazul lui Odin… functionarii de la ghisee si nu numai sunt indolenti si neinteresati si poate nepregatiti. Nu le prea pasa de ceea ce se intampla, sunt platiti cum sunt platiti, adica rau, si nu prea ii intereseaza cum isi fac treaba ca oricum sunt platiti in acelasi fel, ca isi fac treaba sau nu. In America daca faci o plangere impotriva unui angajat te linge in fund firma respectiva, cel putin asa e in Germania. In Romania nu va fi niciodata asa.

  4. Salut Adrian, este prima oara cand scriu pe site-ul tau… dupa ce il citesc de vreun an…de cand am iphone 3g si nu stiam ce sa fac cu telefonul… Dar cand vine vorba de bani sunt inversunat ca trimitem banii in tara si nu ne ajuta cu nimic….Mie mi s-a intamplat ca nu mai vroiam cardul(taifun bancpost) si m-am dus sa-l anulez,expirase de mai putin de un an si vroiam sa fac un credit sa nu apar rau debitor la alte banci, dar duduia dupa ce a cautat prin acte l-a gasit ca nu a fost returnat si chiar mai eram datornit cu ceva lei, dar nu mi-a zis si dupa ce am depus niste bani a revenit balanta. Nu sunt genul de om sa ma uit la 1-2 lei pe luna pe care ti ia banca dar pt cei care aveti un card si nu il folositi va treziti ca sunte-ti datori pe banii vostrii,ca le folositi serviciile de 2 lei.
    Da Adi..inca mai am contul la BCR dar o sa renunt in curand ca sunt ce-i mai mari la comisioane dar am rams la ei ca imi dadeau banii pe loc cand era vorba de suma mai mare…
    Poate ne spui cum sunt bancile prin America referitoare la comisioane si avantaje la carduri si la depozite.
    Va salut.

  5. draga adrian…ai uitat sa mentionezi ca aici in state…banca la care ai cont…iti trimit ei singuri noul card,,,inainte ca cel actual sa expire…fara sa depui efort..si tot ce ai de facut e sa suni la # de 1800 d epe spate sa o activezi..:)

    clasic romanesc..

  6. Incearca sa il declari pierdut furat pe cel ce expira si o sa primesti altul urgent.

    Sau varianta mai simpla iti faci alt card la ING.

  7. Si eu aveam o parere buna despre ei pana s-au hotarat acu cativa ani sa schimbe sistemul de plata online si mi-a suspendat GoDaddy toate conturile pe care le aveam pana s-au miscat ei sa schimbe sistemul. Asa ca am renuntat de mult la ei.

  8. Si eu zic sa nu te mai miri referitor la bancile din Romania. Pai tot legat de comisioane, Raiffeisen Bank debiteaza pentru persoanele fizice intre 3-7 Lei pentru fiecare tranzactie de INCASARE in contul tau personal :D Iar fara a putea face in mileniul asta vreo comparatie intre ele o filiala HSBC din Londra imi trimite gratuit prin posta in Romania carnetul de cecuri, cardurile, extrasele de cont plus diversa alta corespondenta. Si sa nu mai spun ca atunci cand vreun ATM sau POS din Romania nu poate efectua vreo tranzactie din prima (oricum lucrul asta se intampla frecvent si cu card-urile Romanesti si tot din cauza minunatelor servere ale bancilor noastre) ma trezesc sunat in maxim 10 minute de ofiterul de cont pentru a verifica daca totul este in regula si eu am fost cel care a autorizat tranzactia. Asadar…ca la noi la nimeni..

  9. Vreau sa-ti spun ca “ametitele” au procedat corect atunci cand ti-au spus ca cardul nu se trimite prin posta si ca se ridica personal la ghiseu de catre titular. Cardul se poate elibera unei alte persoane decat titularul doar in baza unei procuri notariale in care sa specifice in mod expres acest lucru. “Duduia” care ti-a spus ca poate da cardul parintilor tai, nu proceda tocmai corect, dar a inteles situatia si a vrut sa te ajute si nu poti sa condamni “ametitele” pentru ca si-au facut corect treaba. Toate aceste reguli sunt facute pentru siguranta banilor tai. Gandeste-te ce se intampla daca cardul, ridicat de parintii tai, era pierdut sau furat, inainte ca tu sa intri in posesia lui, cineva se folosea de el si-ti lua toti banii iar tu faceai reclamatie la banca. Cine avea de suferit pentru ca nu a respectat regulile? Nu poti compara politicile referitoare la carduri din doua tari diferite, fiecare are legi si norme proprii.

  10. @nmoxx: tot ametite sunt. Daca este intr-adevar asa cum zici tu, atunci noile angajate puteau sa imi spuna ca trebuie sa trimit procura. Ele au refuzat si atit.

    cit despre legi si norme, eu o stiu pe una singura cind vine vorba de Customer Service: legea bunului simt si a informarii corecte si complete a clientului. ele nu au respectat-o.

  11. Cum naiba aveti voi atatea probleme nu inteleg deloc. Am si eu card la ING, fac transferuri frecvent prin Home’Bank, nu e absolut nici o problema, cand ma duc la ghiseu sa execut o operatiune la fel nu e nici o problema, am avut odata nevoie de o informatie legata de contul meu pe care o uitasem si am folosit telefonul de acolo si la fel s-a rezolvat… nu v-ati intrebat poate totusi problema e la voi? Nu stiu… sa vorbiti mai frumos poate sau pe un ton mai destins? Zic si eu.

  12. @Catallin

    Catallin, prietene…
    M-am prezentat la ghiseu, am spus ca am de ridicat niste bani via WU, mi s-a cerut numele si passw si a inceput avalansa.
    Zi tu cum trebuia sa vorbesc (nu spusesem decat 10 cuvinte cel mult) .
    Btw, treaba mi s-a mai intamplat inca de 2 x dupa aceea pt. ca domnisoarele de la ghiseu se schimbasera intre timp.
    Concluzie, nu s-a invatat nimic la nivel de serviciu clienti, cum sa managezi o situatie de gen.
    Whatever …

  13. Chestia care deranjeaza cu adevarat e ca nu ai ce banca sa alegi care sa fie BANCA adevarata, Toti sunt nestiutori, neinteresati si hoti, de la primul la ultimul.. Si nu poti face nimic

  14. Salut Adrian

    Ce bine era daca ma uitam pe acest site in urma cu aproape un an . Nu eram tepuit de Banca Transilvania si mai ales obligat sa tin cont deschis la ei pentru simplul fapt ca am o poprire pe card pusa de catre primarie . Fara sa fiu anuntat de nimeni despre nimic si fain frumos fara sa fiusunat sau sa primesc e mail . Ce sa mai zic . Cand m-am dus la ei sa-mi inchida cardul , nici macar nu au vrut sa ma bage in seama . Cu nonsalanta ma pun sa umblu pe la primarie sa le aduc ca am platit ce zic ei ca am platit etc. Nu-i intereseaza . De parca Primaria a deschis cont la ei , si nu eu . Niste Hoti si ipocriti

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*