Cum sa negociezi pentru o oferta mai buna de telefonie mobila

Sunt tot mai surprins sa aflu ca oamenii din Romania nu stiu ca pot negocia prelungirea contractului cu operatorul de telefonie mobila. Eu fac asta de citiva ani si de fiecare data am avut succes.

Sunt cateva secrete: discuta cu ei la timp, politicos si cu incredere. Acestea sunt ingredientele unei oferte de succes pe care poti sa o primesti. Nici macar nu trebuie sa existe abonamentul in grila lor!

Si pentru a ma face inteles am sa descriu doua discutii avute cu cei de la Vodafone.

Cind sa renegociezi

Inainte de orice trebuie sa spun ca sunt abonat Vodafone inca de pe vremea Connex Go. Am trecut destul de repede de la cartela la abonament si am ramas in retea pentru cel putin 12-14 ani. Nu mai stiu exact cind am incheiat abonamentul, dar asta nu e relevant. Important este cind ai cerut sau facut ultima prelungire de abonament si pentru ce perioada.

In luna decembrie 2014 imi expira abonamentul. Am obiceiul ca atunci cind discut cu un angajat Vodafone sa-i cer numele si numarul de telefon precum si sa notez oferta facuta, data de expirare si data de renegociere.

Asta pentru ca, daca faci un abonament pe un an, ai dreptul sa-l renegociezi cu 3 luni inainte de expirare.

Am sunat la ei in luna septembrie si le-am spus ce vreau sa fac:

– am nevoie sa discut cu cineva de la departamentul de contracte pentru ca imi expira prelungirea de abonament in luna decembrie si vreau sa-l renegociez de acum (cu 3 luni inainte).

Domnisoara de la Vodafone imi raspunde sec: “nu se poate!”. Ba se poate, zic. Am discutat la data X cu angajatul Vodafone x-ulescu, am incheiat un contract pe un an si stiu ca am dreptul sa-l renegociez cu 3 luni inainte.

S-a fastacit si m-a rugat sa sune si ea pe nu-stiu-unde sa intrebe daca e asa. Evident, a revenit intr-un minut si mi-a inregistrat cererea de renegociere. Urma sa fiu sunat in termen de 5 zile de un angajat al respectivului departament.

Cum sa obtii ce vrei de la operatorul tau GSM

Au trecut cele 5 zile si apoi inca 4-5 dupa ele. M-am trezit intr-o dimineata cu un telefon de la un domn angajat al Vodafone cu o oferta.

Nota: aveam deja un abonament de 7,5 euro cu 200MB Internet mobil, 200 minute/sms nationale si 4000 minute/sms in retea. Plateam in plus o extraoptiune de Internet mobil asa ca ajungeam la aproximativ 9.5 euro cu tot cu tva.

Angajatul Vodafone imi propunea sa platesc 14 Euro si sa primesc mai multe minute, inclusiv internationale. Am refuzat simplu si politicos:

Haideti sa va spun eu ce am nevoie si pornim discutia de la asta: Vreau mai mult Internet mobil, vreau mai multe minute nationale, cele in retea pot sa fie mai putine de 4000 pentru ca oricum nu le folosesc si vreau sa platesc la fel sau mai putin decit acum”.

Ce am obtinut eu

Cei de la Vodafone vor sa-si pastreze clientii in retea. Nu a fost nevoie sa amenint ca plec din retea sau ca trec la cartela asa ca mi s-a facut o a doua oferta:

– minute + SMS nelimitate in Vodafone

– 1100 minute sau sms-uri nationale (din care 200 sunt internationale)

– 600 MB Internet mobil.

Totul ma costa 30 lei (pina in 7 euro), deci plateam mai putin si aveam mai mult decit inainte. Asa cum am cerut, oferta se activa de la 1 octombrie (nu din decembrie), era valabila timp de un an si de la 1 iulie 2015 se poate renegocia.

Eu am doua abonamente pe numele meu (al meu si al sotiei) si pentru ambele platesc lunar 53 lei. Cel de-al doilea are si el incluse minute nationale, internationale, in retea si Internet mobil.

Update iunie 2015 – La o noua renegociere am obtinut 2 abonamente la 47 lei. Unul dintre ele are minute + SMS nationale nelimitate + 800 MB de Internet Mobil. 500 dintre minute pot fi folosite international.

Siri, VoIP si Dictation pe 3G

La aproximativ 2 saptamani dupa noua oferta cineva mi-a atras atentia ca Vodafone isi cam bate joc de clienti. Cei care au Internet pe mobil nu pot sa foloseasca Siri, VoIP (FaceTime, Skype) si nici Dictation cind sunt pe 3G.

Vodafone facea referire la o clauza din termenii si conditiile lor care spune ca nu ai voie sa folosesti abuziv conexiunea 3G, iar VoIP este o folosire abuziva.

O astfel de clauza mi se pare absurda pentru ca daca eu am 600MB de Internet si vreau sa-i folosesc intr-un anumit fel reteaua nu are voie sa ma oblige sa nu intru pe un anumit site sau serviciu. Dar e reteaua lor si incerc sa-i inteleg.

Problema era ca nu puteai sa folosesti nici SIRI sau Dictation. Mi s-a spus ca e de la iPhone, ceea ce era alta aberatie. Am sunat la Apple si mi-au confirmat ca reteaua e de vina.

Solutia Vodafone: iti activezi optiunea 3G Premium si platesti 3-4 euro pentru ea. Zau asa?

Angajatii Vodafone

Am decis sa sun din nou la Vodafone si am dat de o duduie al carui nume, din pacate, nu l-am notat. As fi vrut sa-i fac o reclamatie sa fie data afara.

Discutia cu ea a fost una absurda si a durat citeva minute bune. Eu incercam sa-i spun ca am nevoie sa discut cu un supervisor pentru ca ea nu a fost in stare sa rezolve problema. Nu numai ca a refuzat sa-mi faca legatura la un supervisor, dar mi-a si inchis telefonul in nas.

Asa cum era normal am sunat din nou la Vodafone si de aceasta data am dat de un domn care a inteles exact care era problema. A durat ceva pina a verificat care este situatia cu 3G-ul si SIRI sau Dictation si apoi mi-a dat un raspuns surprinzator: “Va activam optiunea 3G Premium gratuit”.

Uite ca se poate sa dai si de angajati Vodafone care inteleg o problema si o rezolva fara batai de cap si indolenta.

Concluzie

Din pacate, chiar si in domeniul telefoniei mobile clauzele abuzive sau faptul ca omul de rand nu-si cunoaste drepturile ne face sa pierdem in fata operatorului GSM sau sa platim mai mult.

Daca tu sau cei apropiati aveti un abonament de cel putin un an sunati acum la departamentul Realatii cu Clientii si cereti-le o oferta mai buna. Important este sa stii ce vrei si sa nu uiti sa faci asta dupa fiecare 9 luni. Vei ajunge fie sa platesti mai putin si sa ai totul inclus in abonament, fie sa nu mai platesti in plus la factura in fiecare luna.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

8 Comments

  1. Foarte tare articolul. Anul trecut abia am reusit sa inchid un abonament de voce, facusem 2 ani (conditia din contract, pt. ca luasem un telefon), insa peste acei doi ani, au mai durat inca 4 luni pana mi-au inchis abonamentul. Ajunsesem sa sun aproape zi de zi si sa depun o gramada de cereri la reprezentanta si tot nu reuseam sa il inchid. Dupa ce am facut 2 ani, am sunat si am solicitat inchiderea. Mi s-a spus ca voi fi contactata in maxim 7 zile. Lucru care nu s-a intamplat. Am sunat iar, mi s-a zis sa merg la reprezentanta si sa depun o cerere in acest sens acolo. Am facut asa. Nimic si uite asa s-a dus luna, si bineinteles s-au dus si alti banuti (29 euro, a fost abonament RED). Iar sun, iar cer inchiderea, iar am fost amanata. Am trimis N mailuri si nimic. Deja eram plina de nervi, trecusera 3 luni si ceva si abonamentul inca era activ. Abia am reusit sa-l inchid cam dupa aproape 4 luni de milogeala pe nervii, pe banii si pe timul meu, cand am pomenit de Protectia consumatorului.
    Pe langa acest abonament, mai am si alte 2 de date, din care unul imi expira pe 7 aprilie.
    Acum o saptamana am inaintat catre vodafone o cerere de reziliere a unuia dintre abonamente. Luasem o tableta acu’ doi ani si am implinit perioada contractuala si vreau sa renunt.
    Bineinteles ca am fost redirectionata catre dep.de fidelizare clienti, si duduita respectiva a inceput sa imi turuie fel si fel de oferte, care pe mine nu ma interesau, cu toate ca i-am spus din start ca vreau efectiv sa inchid abonamentul pt.ca mai am unul tot de la ei si ca il folosesc doar pe acela. Nimic, aia o tinea una si buna cu ofertele ei.
    Pana la urma le-am trimis un mail, in care am solicitat inchiderea abonamentului, fara a mai fi contactata pentru alte oferte. Sper ca in maxim o saptamana sa mi-l inchida, dar totusi, mi-e teama sa nu mai patesc iar ca anul trecut, sa mai ma abureasca inca vore 4 luni. Voi ce ma sfatuiti sa fac, ca sa inchid ab. fix cand se fac cei doi ani (7 aprilie 2016)?
    Multumesc.

  2. @Sabina Izabela Nastase: Verifica sa nu existe in contract clauze care te obliga sa stai mai mult decat cei doi ani.
    Atunci cand s-au implinit doi ani iti platesti ultima factura, mergi la ei si le predai SIM-ul si le spui ca renunti la abonament. Ar fi bine sa ai un proces verbal de predare al SIM-ului ca sa nu aiba motiv sa minta ca nu l-au primit. Concomitent poti sa le si trimiti un email in care le spui ca ai predat SIM-ul la magazinul X, la ce ora si din ce zi. Toate acestea te pot apara in instanta impotriva oricaror plangeri ulterioare ale companiei.

  3. @Adrian Boioglu: Multumesc foarte mult pentru ajutor. Pe doi ani au fost/sunt toate abonamentele si am paltit intotdeauna pana la scadenta. Multumesc inca o data pt. solutie, o saptamana frumoasa.

  4. Sunt abonat Telekom si in iulie fac 2 ani, se termina perioada contractuala. Intrebare: am un abonament retras de pe piata(Free L Special, la 10 Euro cu tot cu tva)…ce se intampla la finalul contractului? Eu sunt multumit de abonament, as vrea o prelungire…dar daca acest abonament nu mai exista…ce se intampla? Tin sa spun ca la momentul semnarii contractului a fost o promotie(am trecut de pe cartela pe abonament, iar abonamentul de 35 euro a fost redus la 10 euro). Daca nu le spun nimic, merge in continuare in aceleasi conditii? Nu ma intereseaza sa iau telefon sau alte prostii…imi doresc doar acelasi abonament, in aceleasi conditii si pret.
    P.S.: la momentul semnarii contractului(iulie 2014) era Cosmote….Telekom i’a cumparat in august 2014.

  5. @geronimo72: Iti recomand sa discuti cu operatorul tau gsm. Poate iti ofera ceva in plus la acelasi pret. Pe de alta parte, daca acel abonament nu exista si tu nu ii suni sa ceri altceva, ramai cu el.

  6. Confirm.
    In fiecare an imi renegociez contractul, cam la 11-12 luni.
    De fiecare data fac prelungirea pe 1 an!!
    De obicei pastrez acelasi pret ( aprox 7 euro ) si primesc mai multe minute nationale, sau internet … depinde.
    Sau daca ma suna ei sa imi faca o oferta le spun din start: daca e nevoie sa platesc mai mult nu ma intereseaza. Ramin la actualul abonament.

  7. Foarte folositor articolul! Lumea chiar nu stie ca se poate negocia oferta, nici eu n-am stiut.
    Aveam 2 abonamente la 6 euro, la Vodafone, cu foarte putine beneficii, pentru ca niciodata n-am negociat.
    Acum, ca se terminau contractele, am refuzat orice oferta de prelungire a abonamentelor, fiind hotarat sa trec la cartela cu ambele numere. Insa am fost sunat din nou, de data asta cu oferte ok. Un abonament de 5 euro cu nelimitat minute si sms-uri in retea, nelimitat sms-uri nationale, 500 minute nationale si 600 Mb net, iar celalalt de 3 euro, cu nelimitat minute si sms-uri in retea si 50 de minute nationale.
    Dupa ce am vorbit mai mult, a marit numarul de Mb la 5 euro, pana la 1000. I-am spus ca am nevoie de mai mult, pentru ca net-ul ma intereseaza, nu celelalte, asa ca mi-a cerut putin timp sa isi sune supervizorul, pentru o exceptie. Nu stiu daca asta e doar o tactica de negociere, poate nici nu l-a sunat, dar am obtinut 1500 Mb, cu care sunt multumit. La cartela as fi avut 2000, la 5 euro, dar valabilitatea e de 28 de zile si se adauga si tva => ar fi fost mai scump cu 21,25 euro pe an.
    Apropo, abonamentele sunt pe 1 an, iar dupa 9 luni se pot renegocia.

  8. Reziliere contract telefonie mobila faceti cerere de reziliere si o depuneti la un shop vodafone sau orange

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*