blog de Romania

blogosfera romaneasca nu are nevoie de reclama ca sa creasca. un simplu blogroll e suficient sa ajungi cunoscut. pui linkurile celor pe care-i citesti si/sau apreciezi la tine pe site si asa redirectionezi vizitatorii tai la respectivii. un (bun) simt al socializarii de natura electronica e de ajuns ca persoana caruia ii trimiti vizitatori sa iti puna si ea la rindu ei numele in blogroll. in felul asta iti face reclama. reclama de care ai nevoie daca scopul tau e sa-ti maresti traficul. d-aia zic ca un tehnocrati nu functioneaza asa cum trebuie in blogosfera romaneasca. interesant e ca bloggerii autohtoni nu cauta sa-si faca cuibul pe site-uri de blog romanesti. asta si pt ca un wordpress sau un blogspot iti ofera mult mai multe avantaje, iar interfata (chiar daca nu e in romaneste) vine cu mult mai multe instrumente folositoare… nici feedurile rss nu au f mare succes. si asta din doua cauze. unu: romanu nu prea foloseste serviciile de genu pt ca nu isi permite sau nu e obisnuit cu ele. si doi: e si pacat sa citesti un text cind ai posibilitatea sa descoperi atit de multe chestii interesante in fiecare zi. daca citesti feedu' lu zoso nu ai cum sa-i dai sfaturi cu privire la interfata blogului atunci cind omu e nehotarit. daca-l citesti pe al lui cristi roman nu poti sa inveti jocu cu pachetu de tigari atit de bine surprins in fotografii… un feed de succes ar fi cel al lui tolontan, dar vizitatorii lui vin in primu rind de pe site-ul gazetei asa ca omu face trafic direct pe blog. un altu ar fi cel al fetei careia ii plac barbatii. nu ai ce sa vezi la ea pt ca textu e cel care aprinde imaginatia, nu fotografiile. cititoru de blog vrea ceva palpabil. fie ca e vorba de o interfata noua la jurnalism online fie ca e o fotografie de la revelion afisata pe cine stie unde, sau de la parlament postata de andrei craitoiu. un google e bun si el la casa omului. titlu de post bine scris poate sa atraga o gasca mare de vizitatori unici. omu vine odata, pleaca, apoi revine. din obisnuinta, sau din placerea de a te citi. executia lui saddam a trimis de exemplu la mine pe blog sute de curiosi. iar faptu ca am postat printre primii filmuletzu necenzurat cred ca a contat si mai mult. dragos avea dreptate cind vorbea de povestea cu Raportul Tismaneanu. romanu tine cont si de traficu facut de altii. asa ca daca esti in top la trafic.ro sau la neogen ajungi sa ai cititori in plus. unii intra de curiozitate pe blog sa vada ce e asa de bine facut sau scris incit te-a propulsat in top ten, altii cauta doar idei sau mai stiu yo ce… blogu romanesc nu are succes mai mult doar daca are o anumita tema. baietii de la gsp, comanescu sau catzavencii s-au trezit inaintea altora si in plus au si un ziar (sau un website) care sa le promoveze url-ul. blogu nu e mai bun daca e indopat cu poze multe si mari sau daca e numai text. ceea ce conteaza e calitatea continutului, updatarea lui (aproape) zilnica. e evident ca un text corect gramatical, sinceritatea autorului si respectul lui fata de cititor iti aduc puncte in plus. la fel si bunul simt al celui ce tine blogu evidentiat de lipsa injuraturilor, sau al unor expresii suburbane. poate ca blogu andei e exceptia care confirma regula. blogul romanesc nu poate sa ofere stiri bomba. asta poate si pentru ca un jurnalist prefera sa difuzeze informatia mai intai la tv sau ziaru unde lucreaza decit sa o ofere concurentei pe tava. un blogger nici nu poate sa vina cu review-uri profesioniste pt ultimele aparitii in domeniul gadgeturilor, de exemplu. de fapt poate dar nu ar avea un succes foarte mare la noi. dar asta e o alta tema si iti voi povesti mai pe indelete despre ea cu alta ocazie… un lucru este clar. blogul va deveni in 2007 o unealta puternica in Romania. iar daca sunt cu capul pe umeri, bloggerii romani ar putea ajunge in curind, a patra putere in stat, la egalitate cu mass-media traditionala. –acest text a fost inclus in capsula timpului

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

14 Comments

  1. Despre RSS nu putem spune (cred) ca stam, deocamdata, nici bine, nici rau. Nu am cunostinta de cat de folosit e rss in .ro. Stiu doar ca afara nu este inca o “vedeta”.

    Scriam despre asta la: http://www.mariusbalaci.ro/2006/12/08/rss-feed-urile-incotro/

    Ar fi fost interesant sa vad care e parerea ta despre advertising-ul pe blog-uri in .ro (ca tot s-a vorbit pe la o intalnire netoo despre subiect). Tolo & Co si Catavencii vand deja … vor mai vinde si altii?

  2. Marius, am sa scriu si despre advertising. pina atunci, asa cum spuneam, tolo si catzavencii au in spate un ziar si un website care le aduce multi vizitatori. de aia vind. pe linga ei se vor ridica cei care vor scrie bine!

  3. Este o analiza interesanta care prinde. As vrea sa vad si eu dar si Marius o parere despre advertising-ul blogurilor. O zi buna

  4. andrei, promit sa scriu si despre advertising. cit de curind. oricum postu asta incepea cu fraza “blogosfera romaneasca nu are nevoie de reclama ca sa creasca” si ma refeream in primu rind la advertising. dar o sa detaliez intr-un alt post. multumesc

  5. Felicitari pentru analiza, insa ai omis insa mai multe categorii…. isi fac blog si cei care nu cauta sa fie in top, cei care isi doresc sa fie cititi numai de cei ce merita, cei care cauta cu adevarat ceva, cei care au facut un blog cu o anumita specializare de exemplu, cei care nu pun in blogrol absolut nimic… pur si simplu ei exista doar pentru cei care ii cauta. Sper sa ai dreptate cu ultima fraza, caci noi suntem cei mai sinceri si nu ne costa nimic ;)

  6. Frumos spus, dar pentru a deveni realitate, ultima ta fraza are nevoie de ceva mai mult decat un numar de bloguri in limba romana. Are nevoie de o comunitate de bloggeri. Iar aici mai avem de lucru.

  7. Multumesc tonysss. un pot devine plictisitor daca are mai mult de 4-5 paragrafe. al meu era deja prea lung. o sa revin pe tema asta. blogroll-ul este singura prostitutie pe care si-o poate permite un om care blogger care nu vrea sa se simta cumparat.

    claudio, ultima mea fraza este ceva in care eu cred cu adevarat. bloggeri exista in romania. ei nu au nevoie de un lider pt a fi o comunitate ci de mai multe minti luminate care sa lucreze individual si pe cai diferite pentru a ajunge in acelasi la acelasi scop. si anume trezirea unei natiuni amortite.
    internetul atrage tinerii si tinerii sunt cei care pot schimba mentalitatea in romania. o sa revin pe tema asta ;) pina atunci… tot mai sus

  8. Nu consider ca daca e un text lung si bun , devine plictisor (priveste-mi blogul) doar ca unii cred ca iti pierzi interesul cand citesti o chestie interminabila dar poate cu multe stiri sau informatii pe care nu le detii. Limita unui text bun nu trebuie sa existe.

  9. Am sa incep cu ceea ce ai spus -> ” pentru a ajunge in acelasi la acelasi scop. si anume trezirea unei natiuni amortite.” vezi tu draga frate de blog asta incerc sa fac prin fiecare minut dedicat wordpress-ului

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. blog de Romania II: blogul ca o afacere « adrian boioglu - tot mai sus
  2. blog de Romania « Capsula Timpului

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*